این پایگاه بستری مناسب جهت ارائه پیشنهادات برای توسعه استان همدان می باشد. درج مطالب این پایگاه در وبسایتها و یا نشریات ، فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
مهندس امیر حاجی پور 1
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان

پایگاه تحلیلی عمرانی مهندس امیر حاجی پور

و آدرس hajipour.LXB.ir لینک نمایید

 سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 27
بازدید کل : 47572
تعداد مطالب : 28
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آخرین زمین لرزه های ایران-کلیک کنید

روزنامه های امروز

دکه
آخرین اخبار استان همدان همدان:

جدیدترین خبرهای شهر لالجین

آخرین اخبار ایران و جهان

اخبار زلزله های ایران و جهان


منبع : ایران عمران دانلود کتاب فارسی جداول کاربردی در مهندسی عمران تاریخ انتشار : 1375 تهیه و تدوین : فرهاد علمی - مرتضی رئیسی Pass: www.iranomran.com برای دانلود بهhttp://civilhajipour.blogfa.com/post/43 مراجعه کنید... http://vafataheri.persiangig.com/document/jadavel_www.iranomran.com.rar به نقل ازhfarahani48.blogfa.com

+ نوشته شده در 28 / 6 / 1392برچسب:مهندسی عمران,معماری,ساعت 2:9 توسط امیر حاجی پور |

روستا چيست؟

”ده“ (يا ”قريه“) به معني سرزمين است. از نظر تقسيمات كشوري, ”ده“ (يا ”روستا“ ويا ”آبادي“) در ايران, كوچكترين واحد سكونتي و اجتماعي-سياسي است. كشور به چندين استان (داراي استاندار), هر استان به چند شهرستان (داراي فرماندار), و هر شهرستان به چند بخش (داراي بخش‌دار), و هر بخش به چند شهر (داراي شهردار) و روستا (داراي كدخدا) تقسيم مي‌شود. البته به مجموعه‌اي از چندين ده هم دهستان گفته مي‌شود كه مسؤول آن دهيار ناميده مي‌شود.

مطابق سرشماري‌هايي كه در كشور انجام مي‌شود, به نقاطي كه كمتر از 5000 نفر جمعيت داشته باشند روستا, و به نقاط بيش از 5000 نفر شهر گفته مي‌شود. البته استثنائاتي نيز (عليرغم ملاك مذكور) وجود دارد. مردم روستا, از طريق كشاورزي امرار معاش مي‌كنند به همين جهت بعدها, در تعريف روستا, شغل كشاورزي نيز به عنوان اساس كار روستاييان اضافه گرديد. البته تعاريف ديگري نيز از روستا (يا ده) در كشور وجود دارد كه از مجموع آن‌ها مي‌توان اين تعريف را ارايه نمود:

روستا, عبارت از محدوده‌اي از فضاي جغرافيايي است كه واحد اجتماعي كوچكي مركب از تعدادي خانواده كه نسبت به هم داراي نوعي احساس دلبستگي, عواطف و علائق مشترك هستند, در آن تجمع مي يابند و بيشتر فعاليت‌هايي كه براي تامين نيازمندي‌هاي زندگي خود انجام مي‌دهند, از طريق استفاده و بهره‌گيري از زمين و در درون محيط مسكوني‌شان صورت مي‌گيرد. اين واحد اجتماعي كه اكثريت افراد آن به كار كشاورزي اشتغال دارند در عرف محل, ده ناميده مي‌شود [20].

براساس مطالعات جهاني, تعريف روستا در كشورهاي مختلف,‌ داراي تفاوت‌هايي مي‌باشد. مثلاً در آمريكا بيشتر بر مفهوم ”مناطق روستايي“ تاكيد مي‌شود كه بيانگر نواحي داراي چگالي جمعيتي كم است در حاليكه در بعضي كشورهاي ديگر همچون ايران نيز روستا بر اساس ميزان جمعيت تعريف مي‌شود. به عنوان مثال, ملاك جمعيت روستا در فرانسه 2000 نفر, در بلژيك 5000 نفر,‌ در هلند 20000 نفر و در ژاپن 30000 درنظر گرفته شده است [20].

توسعه روستايي چيست؟

از چند سده اخير و با رشد پرشتاب صنعت و فناوري در جهان, عقب‌ماندگي مناطق روستايي بيشتر عيان گرديده است. از آن‌جاييكه عموماً روستاييان نسبت به شهرنشينان داراي درآمد كمتري هستند و از خدمات اجتماعي ناچيزي برخوردار هستند, اقشار روستايي فقيرتر و آسيب‌پذيرتر محسوب مي‌شوند كه بعضاً منجر به مهاجرت آنان به سمت شهرها نيز مي‌شود. علت اين امر نيز پراكندگي جغرافيايي روستاها, نبود صرفه اقتصادي براي ارايه خدمات اجتماعي, حرفه‌اي و تخصصي‌نبودن كار كشاورزي (كم‌بودن بهره‌وري), محدوديت منابع ارضي (در مقابل رشد جمعيت), و عدم‌مديريت صحيح مسؤولان بوده است. به همين جهت, براي رفع فقر شديد مناطق روستايي, ارتقاي سطح و كيفيت زندگي روستاييان, ايجاد اشتغال و افزايش بهره‌وري آنان, تمهيد ”توسعه روستايي“ متولد گرديد.

بنا بر تعريف, برنامه‌هاي توسعه روستايي, جزئي از برنامه‌هاي توسعه هر كشور محسوب مي‌شوند كه براي دگرگون‌سازي ساخت اجتماعي-اقتصادي جامعه روستايي بكار مي‌روند. اينگونه برنامه‌ها را كه دولت‌ها و يا عاملان آنان در مناطق روستايي پياده مي‌كنند, دگرگوني اجتماعي براساس طرح و نقشه نيز مي‌گويند. اين امر در ميان كشورهاي جهان سوم كه دولت‌ها نقش اساسي در تجديد ساختار جامعه به منظور هماهنگي با اهداف سياسي و اقتصادي خاصي به عهده دارند, مورد پيدا مي‌كند. از سوي ديگر توسعه روستايي را مي‌توان عاملي در بهبود شرايط زندگي افراد متعلق به قشر كم‌درآمد ساكن روستا و خودكفاسازي آنان در روند توسعه كلان كشور دانست [19].

در گذشته بعضي مديران و سياست‌گذاران امر توسعه, صرفاً بر ”توسعه كشاورزي“ متمركز مي‌شدند كه امروز نتايج نشان داده است كه توسعه روستايي صرفاً از اين طريق محقق نمي‌شود. روستا جامعه‌اي است كه داراي ابعاد اجتماعي مختلف است و نيازمند توسعه همه‌جانبه (يعني توسعه روستايي) است نه صرفاً توسعه كسب‌وكار و نظامي به نام ”كشاورزي“. هرچند بايد گفت كه از طريق توسعه كشاورزي موفق نيز الزاماً توسعه روستايي محقق نمي‌شود. چون اولاً فوايد توسعه كشاورزي عايد همه روستاييان نمي‌شود (بيشتر عايد زمين‌داران, بخصوص مالكان بزرگ, مي‌شود), ثانياً افزايش بهره‌وري كشاورزي باعث كاهش نياز به نيروي انساني مي‌شود (حداقل در درازمدت) و اين خود باعث كاهش اشتغال روستاييان و فقر روزافزون آنان و مهاجرت بيشتر به سمت شهرها مي‌شود.

استراتژي‌هاي توسعه روستايي

كشورها و مناطق مختلف جهان, متناسب با شرايط و اولويت‌ها, رويكردها و استراتژي‌هاي توسعه روستايي متفاوتي را در پيش گرفته‌اند. قطعاً نمي‌توان بدون درنظرگرفتن تجربيات جهاني در اين زمينه و با تمركز صِرف بر اشتغالزايي در روستاها (بدون درنظر گرفتن استراتژي توسعه روستايي) توفيق چنداني بدست آورد (كه پايدار و ماندگار نيز باشد). چون اشتغالزايي و كارآفريني در فضايي مستعد رخ مي‌دهد و بدون وجود آن فضا عملاً نمي‌توان متوقع موفقيتي پايدار بود. رويكردها و استراتژي‌هاي توسعه روستايي را اينگونه مي‌توان تقسيم‌بندي نمود [29]:

الف. رويكردهاي فيزيكي-كالبدي:



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 5 / 2 / 1392برچسب:روستا,ساعت 1:48 توسط امیر حاجی پور |

اینجا می توانید برای گوشی هوشمند خود یک مسیریاب کامل را دانلود کنید.
به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ حتما نقشه های معروف و جالب شرکت Sygic را می شناسید. این نقشه ها برای کشور های مختلفی نوشته شده و مرتب آپدیت می شود. می توانید این برنامه مسیریاب را برای ایران دانلود کنید.


قابلیت های این برنامه :

نقشه و مکان یاب صوتی برای ایران
استفاده بصورت آفلاین
نقشه های سه بعدی (۳D)
راهنمای گویا زبان های مختلف از جمله زبات شیرین فارسی با ۲ صدای مختلف زن و مرد
قابل اجرا روی آیفون ، آیپد
امکان جست و جوی فارسی و فینگلیش
این برنامه بسیاری از رستوران ها ، پمپ بنزین ها ، مدارس و … را شامل می شود .


از دیگر قابلیت های این برنامه :


ادامه مطلب


+ نوشته شده در 5 / 2 / 1392برچسب:نرم افزار,موبایل,ساعت 1:12 توسط امیر حاجی پور |

Panda Cloud Antivirus Free بهترين نرم افزار رايگان براي حفاظت از سيستم رايانه شماست.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نرم‌افزار Panda Cloud Antivirus Free براي پنج سال متوالي به عنوان نخستین نرم‌افزار رایگان ضدویروس مبتنی بر فناوری ابري موفق به کسب تاییدیه کیفی و عملیاتی از طرف مرکز معتبر AV-Test شده است‌.


محصول Free Panda Cloud AntiVirus قادر است در بخش حفاظت، صد درصد برنامه‌های مخربی را که در فضای وب و ایمیل‏ها گسترش یافته است شناسایی کند‌.

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 5 / 2 / 1392برچسب:نرم افزار,ساعت 1:11 توسط امیر حاجی پور |

با کمک این نرم افزار می توانید میزان مصرف آب، برق و گاز خود را محاسبه کنید و هزينه هاي آن را مديريت كنيد.

 

به گزارش خبرنگار افتخاری دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ برنامه یارانه یار، برنامه ای رایگان برای گوشی های موبایل مجهز به سیستم جاوا است که به شما کمک می کند تا بتوانید با وارد کردن میزان مصرف برق و آب و گاز خود، هزینه آتی را بر اساس جداول پلکانی پیش بینی كنيد.
 
 
 
 
 

حجم نرم افزار: 120 کیلوبایت



ارسال شده توسط محمدمحمدی خوجین به سایت  باشگاه خبرنگاران 
مطالب مرتبط ذر سایت باشگاه خبرنگاران:

منبع: به نقل از باشگاه خبرنگاران



+ نوشته شده در 5 / 2 / 1392برچسب:نرم افزار,موبایل,ساعت 1:1 توسط امیر حاجی پور |

نكات اجرایی زیرسازی پی :

فرض كنید یك پروژه اسكلت فلزی را بخواهیم به اجرا در آوریم، مراحل اولیه اجرایی شامل ساخت پی مناسب است كه در كلیه پروژه ها تقریباً یكسان اجرا می شود، اما قبل از شرح مختصر مراحل ساخت پی، باید توجه داشت كه ابتدا نقشه فونداسیون را روی زمین پیاده كرد و برای پیاده كردن دقیق آن بایستی جزییات
لازم در نقشه مشخص گردیده باشد.

از جمله سازه به شكل یك شبكه متشكل از محورهای عمود بر هم تقسیم شده باشد و موقعیت محورهای مزبور نسبت به محورها یا نقاط مشخصی نظیر محور جاده، بر زمین بر ساختمان مجاور و غیره تعیین شده باشد. (معمولاً محورهای یك امتداد با اعداد 3،2،1 و... شماره گذاری می شوند و محورهای امتداد دیگر با حروف C-B-A و... مشخص می گردند. همچنین باید توجه داشت ستونها و فونداسیونهایی را كه وضعیت مشابهی از نظر بار وارد شده دارند، با علامت یكسان نشان می دهند : ستون را با حرف C و فونداسیون را با حرف F نشان میدهند. ترسیم مقاطع و نوشتن رقوم زیر فونداسیون، رقوم روی فونداسیون، ارتفاع قسمت های محتلف پی، مشخصات بتن مگر، مشخصات بتن، نوع و قطر كلی كه برای بریدن میلگرد ها مورد نیاز است باید در نقشه مشخص باشد.



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 4 / 2 / 1392برچسب:عمران,مقالات,ساعت 23:51 توسط امیر حاجی پور |

اطلاعات جمعیت روستایی

تعداد خانوار

260653

جمعيت

1058139

مرد

564713

زن

493426

مرد 6 سال و بيشتر

510663

زن 6 سال و بيشتر

442277

مرد 10 سال و بيشتر

473166

زن 10 سال و بيشتر

406720

مرد 10-14 ساله

146650

زن 10-14 ساله

137815

مرد 15-29 ساله

202291

زن 15-29 ساله

171090

مرد 30-64 ساله

192026

زن 30-64 ساله

163363

مرد 65 ساله و بيشتر

23746

زن 65 ساله و بيشتر

21158

سطح سواد

مرد باسواد

434419

زن باسواد

345441

مرد محصل

119787

زن محصل

114071

اشتغال

مرد شاغل

298182

زن شاغل

19354

مرد بیکار

22791

زن بیکار

4024

ازدواج

دارای همسر

503938

بي همسر بر اثر فوت

28524

بي همسر بر اثر طلاق

5637

هرگز ازدواج نكرده

336609

منبع: شبکه روستایی ایران



+ نوشته شده در 4 / 2 / 1392برچسب:معرفی روستاهای استان تهران,ساعت 23:37 توسط امیر حاجی پور |

  
مرکز:
تهران
مساحت:
13690 کیلومترمربع
جمعیت (۱۳۸۵):
13422366
تعداد شهرستان ها:
14
تعداد بخش ها:
29
تعداد دهستان ها:
64
تعداد روستاها:  

استان تهران به مرکزیت شهر تهران، با وسعتی حدود ۱۸۸۱۴ کیلومتر مربع بین ۳۴ تا 36/5 درجه عرض شمالی و ۵۰ تا ۵۳ درجه طول شرقی واقع شده است. این استان از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان قم، از جنوب غرب به استان مرکزی، از غرب استان البرز و از شرق به استان سمنان محدود است. جمعیت این استان در سال ۱۳۸۵، ۱۳٬۲۸۱٬۸۵۸ نفر بوده است. مرکز آن و به علاوه پایتخت ایران، شهر تهران است. ری، شهرستان ورامین، شهرستان دماوند، شهرستان فیروزکوه، شمیرانات، و اسلامشهر از دیگر مراکز جمعیتی مهم استان هستند. استان تهران با بیش از ۱۳ میلیون نفر جمعیت، ۱۹ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است. استان دارای 14 شهرستان، 28 بخش و 65 دهستان می باشد.

تاریخ و فرهنگ استان

تهران امروزی که در ردیف بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان قرار دارد، فراز و نشیب های تاریخی فراوان داشته است. «طهران» که زمانی قریه ای بیش نبود، امروز به تهران بزرگ با بیش از سیزده میلیون نفر جمعیت تبدیل شده است. این شهر در سال 1200 هجری قمری به پایتختی ایران برگزیده شد. از آن تاریخ به بعد به مرکز سیاسی، اداری، اقتصادی، فرهنگی و هنری کشور تبدیل شد. در طول 200 سال گذشته دانشمندان، نویسندگان، هنرمندان و شاعران بزرگی در تهران زندگی می کنند یا زندگی کرده اند. تهران امروزی به مرکز بزرگ تحولات تاریخی و فرهنگی تبدیل شده است.

جاذبه های طبیعی و تفریحی

آبشار

  • آبشار دوقلو

این آبشار در ارتفاع 2700 متری، در زیر پناه گاه شیرپلا قرار گرفته و یکی از زیباترین آبشارهای ناحیه شمیرانات است.

  • آبشار لار

یکی از جاذبه های مهم ناحیه لار، آبشار آن است که در محلی در نزدیکی روستای وانا واقع شده است.

  • آبشار روستاهای آسکان و سیرود

در مسیر گردشگری که به روستای گته ده منتهی می شود سه راهی است که راهی به روستای گراب و در انتها به روستای آسکان دارد. اگر بخواهید به کنار آبشار بروید پس از عبور از میان درختانی که در کنار هم روییده اند به آبشار آسکان می رسید.

  • آبشار و چنار کلارود

روستایی به نام کلارود در بخش طالقان وجود دارد که آبشار و چنار کهنسال آن مشهور است.

  • آبشار ورزان

در جاده کرج ـ چالوس از محلی به نام پل خواب یک راه فرعی خاکی جدا می شود که پس از 7 کیلومتر به روستای ورزان می رسید. جاده این روستا پر پیچ و خم اما مناظر بسیار سرسبز و زیبایی دارد.

  • آبشارهای ناران و کفترلو

آبشار ناران در 700 متری لواسان کوچک با جریان دائمی آب بر روی صخره سنگی و آبشار کفترلو در دره های سرسبز شمال روستایی کند علیا دو تا از آبشارهای زیبای این منطقه اند.

از دیگر آبشارهای  استان می توان آبشار اوسون در دربند، آبشار پسنگ در مسیر پناه گاه شیرپلا، آبشار سوتک در شمال غربی دربند، آبشار شکر آب در ناحیه میگون، آبشار فصلی پیچ آدران در 15 کیلومتری جاده کرج - چالوس، آبشار سنگان در مسیر امام زاده داوود، آبشار منظریه در ناحیه شمیرانات و آبشار یخ کوه دماوند را نام برد.

پیست

  • پیست آب علی

این پیست با 2800 متر ارتفاع از سطح دریا در جاده هراز به فاصله 50 کیلومتری تهران قرار دارد. زمان مناسب برای اسکی در این ناحیه اوایل دی تا اواخر اسفند ماه است.

  • پیست دیزین

این پیست با 3800 متر ارتفاع از سطح دریا، در جاده چالوس و در 60 کیلومتری تهران قرار دارد.

  • پیست شمشک

این پیست با 3000 متر طول و 3600 متر ارتفاع از سطح دریا، در 58 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و زمان مناسب اسکی در آن، اوایل دی تا اردیبهشت ماه است.

  • پیست توچال

این پیست با 3500 متر ارتفاع از سطح دریا در ایستگاه پنج تله کابین توچال قراردارد. در انتهای ایستگاه پنج، چندین رستوران و محل استراحت وجود دارد. این مجموعه دو تله اسکی بشقابی و یک تله سی یژ دارد.

  • پیست اسکی و آبشار خور

در جاده کرج ـ چالوس قبل از خوزنکلاه در سمت راست جاده و پس از گذشتن از روستاهای ارنگه، سرزیارت، گوراب و سیجان، در منتهی الیه جاده روستای خور واقع شده که در ابتدای روستا بر دامنه کوه های بلند گندم چال، پیست اسکی قرار دارد.

چشمه، رودخانه

  • چشمه خمده

در حدود 13 کیلومتری جنوب غربی شهر فیروزکوه و در نزدیکی ایستگاه قطار روستای مهاباد قرار دارد. اطراف چشمه در سال های اخیر با ایجاد دیواری محصور شده و محل جوشیدن چشمه تبدیل به استخر گردیده است.

  • حبله رود

این رود از فیروزکوه، سوادکوه و کوه های شهمیرزاد سرچشمه می گیرد و پس از مشروب ساختن رودخانه دشت گرمسار به سوی نمک زارهای شرق حوض سلطان جاری می شود. سواحل سرشاخه های این رود ارزش های گردش گاهی مناسبی دارد.

  • رودخانه جاجرود

این رودخانه یکی از مهم ترین رودخانه های استان تهران است که از کوه های کلون بستک سرچشمه می گیرد و پس از مشروب ساختن زمین های دشت ورامین به رودخانه کرج می پیوندد. روی این رودخانه، سد لتیان احداث شده و از گردش گاه های زیبای استان به شمار می آید

  • رودخانه کرج

این رودخانه یکی از پرآب ترین رودخانه های استان تهران است که از کوهستان البرز و کانون آب گیر خرسنگ کوه سرچشمه می گیرد. این رودخانه، حدود 220 کیلومتر طول دارد و سد امیر کبیر بر روی آن ساخته شده است.

  • رودخانه لار

این رودخانه از کوه های برف گیر و پر باران کلون بستک با 3000 متر ارتفاع در شرق و شمال شرقی استان، سرچشمه می گیرد. روی این رودخانه یک سد ساخته شده است.

  • طالقان رود

این رود از کوه های کندوان و کهار بزرگ سرچشمه می گیرد و به سفیدرود می پیوندد. این رودخانه 180 کیلومتر طول دارد. سواحل آن، به ویژه در بخش های بالادست، واجد ارزش های تفریحی و جهان گردی است.

از دیگر رودخانه های استان می توان به رودشور یا ابهررود اشاره کرد.

پارک



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 4 / 2 / 1392برچسب:معرفی استان تهران,ساعت 23:23 توسط امیر حاجی پور |

يكي از دوستان كه خودشان را غلام اهل بیت علیهم السّلام معرفي كردند اين فايل را براي سایت icivil.ir ارسال كردند و توضيحات زير را براي آن اينچنين  آورده اند :این فایلی که براتون میفرستم " جزوه ی درس دینامیک سازه های دکتر سید محمود حسینی " هستش
توضیح : دکتر سیّد محمود حسینی مدرّس درس دینامیک سازه های ( 1 و 2 - که دینامیک 2 برای دکتری تدریس میشه ) پژوهشگاه بین المللی زلزله و
دانشگاه های آزاد تهران مرکز، تهران جنوب ، تهران شمال و علوم وتحقیقات هستند ، ایشون به تازگی استاد تمام هم شده اند ( عضو هیئت علمی پژوهشگاه زلزله و همچنین دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات هستند ) ، این جزوه ی خودم هست ، ترم اوّل سال 90 با ایشون این درس رو داشتم و الحمد الله بالاترین نمره ی درس ایشون رو آورده ام و دو ترم هم هستش که استاد حل تمرین درس ایشونم ،

دانلود جزوه ی درس دینامیک سازه های دکتر سید محمود حسینی



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 4 / 2 / 1392برچسب:عمران,جزوات,ساعت 16:9 توسط امیر حاجی پور |

امروز با شما هستيم  بايكي از بهترين كارهاي تصويري در زمينه آشنايي با مراحل ساخت يك ساختمان .اين انيميشن در 12 دقيقه شما را با مراحل ساخت يك ساختمان از پي كني تا انتها همراهي ميكند و به دوستان دانشجو كه بيشتر به دنبال چنين چيزي بودند مژده ميدهيم كه اكنون ميتوانند اين فايل را با حجم تقريبي 72 مگابايت در ادامه دانلود كنند

دانلود انيميشن مراحل ساخت ساختمان



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 4 / 2 / 1392برچسب:عمران,معماری,ساعت 16:2 توسط امیر حاجی پور |

اطلاعات جمعیت روستایی استان آذربایجان غربی

تعداد خانوار

223105

جمعيت

1099562

مرد

559884

زن

539678

مرد 6 سال و بيشتر

498161

زن 6 سال و بيشتر

481176

مرد 10 سال و بيشتر

457501

زن 10 سال و بيشتر

442242

مرد 10-14 ساله

168257

زن 10-14 ساله

160105

مرد 15-29 ساله

199401

زن 15-29 ساله

189829

مرد 30-64 ساله

160200

زن 30-64 ساله

162839

مرد 65 ساله و بيشتر

32026

زن 65 ساله و بيشتر

26905

سطح سواد

مرد باسواد

392455

زن باسواد

282626

مرد محصل

124866

زن محصل

93271

اشتغال

مرد شاغل

306363

زن شاغل

39658

مرد بیکار

28611

زن بیکار

6781

ازدواج

دارای همسر

472427

بي همسر بر اثر فوت

33937

بي همسر بر اثر طلاق

3264

هرگز ازدواج نكرده

384333

منبع: شبکه روستایی ایران



+ نوشته شده در 1 / 2 / 1392برچسب:معرفی روستاهای استان آذربایجان غربی,ساعت 14:45 توسط امیر حاجی پور |

 
مرکز:
ارومیه
مساحت:
37411 کیلومترمربع
جمعیت (۱۳۸۵):
2873459
تعداد شهرستان ها:
17
تعداد بخش ها:
40
تعداد دهستان ها:
113
تعداد روستاها:
3305

استان آذربایجان غربی در شمال غربی کشور قرار دارد و مرکز آن شهر ارومیه است. در کناره شرقی این استان، دریاچه ارومیه قرار دارد. استان آذربایجان غربی از شمال به جمهوری آذربایجان و ترکیه، از مغرب به کشورهای ترکیه و عراق، از شرق به استان آذربایجان شرقی و استان زنجان و از جنوب به استان کردستان محدود است. استان آذربایجان غربی دارای ۱۷ شهرستان، 40 بخش، 38 شهر، ۱13 دهستان و ۳۷۲۸ آبادی است و مرکز آن شهر تاریخی ارومیه است.

تاریخ و فرهنگ استان

از نظر تاریخی، تاریخ باستانی آذربایجان با تاریخ قوم ماد در آمیخته است. قوم ماد پس از مهاجرت به ایران آرام آرام قسمت های غربی ایران از جمله آذربایجان را تصرف کردند. مقارن این ایام دولت هایی در اطراف آذربایجان وجود داشت که از آن جمله می توان به دولت آشور در شمال بین النهرین، دولت هیق در آسیای صغیر، دولت اورارتو در نواحی شمال و شمال غرب، اقوام کادوسی در شرق و کاسی ها در حوالی کوه های زاگرس اشاره کرد. بعد از تاسیس دولت ماد، آذربایجان به ماد کوچک معروف شد و مشتمل بر شهرهای قدیمی همدان، ری، اصفهان و کرمانشاه بود. گروهی معتقدند که نام آذربایجان از آذرآبادگان گرفته شده و به معنی سرزمین آتش است. بزرگ ترین آتشکده های زرتشتی در این منطقه بوده است و نمونه آن هنوز در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به جا مانده است. گروهی دیگر وجه تسمیه آذربایجان را مربوط به وجود سرداری به نام اتروپاد می دانند. اینان معتقدند که بعد از غلبه اسکندر مقدونی به ایران، سرداری به نام اتورپات در آذربایجان ظهور کرد و از اشغال آن توسط یونانیان ممانعت به عمل آورد. از آن به بعد این سرزمین به نام اتورپاتگان معروف شد. حکومت جانشینان اتورپات در آذربایجان در زمان اشکانیان نیز ادامه یافت و این منطقه توانست کماکان استقلال داخلی خود را در چهارچوب دولت اشکانی حفظ کند. سرانجام اردشیر بابکان بنیانگذار سلسله ساسانی بر حکمرانان محلی آذربایجان استیلا یافت و آن را به صورت یک ایالت غیر موروثی اداره نمود. وجود مساجد، کلیساها و ویرانه آتشگاه ها، گویای بخشی از تاریخ تحولات دینی آن است. تشیع در ارومیه و شهرهای شمالی و تسنن در نواحی جنوبی استان از مذاهب عمده به شمار می روند. سایر اقلیت های آشوری و ارامنه به کلیساهای مسیحی وابسته اند. آذری ها، کردها، آشوری ها و ارامنه هر یک ویژگی های فرهنگی، آداب و سنن مخصوصی دارند که در نوع خود جالب توجه است.

 جاذبه های طبیعی و تفریحی

 

 رود

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 3 / 2 / 1392برچسب:معرفی استان آذربایجان غربی,ساعت 14:30 توسط امیر حاجی پور |

کلیک کنید

 

 



+ نوشته شده در 2 / 2 / 1392برچسب:اخبار,ساعت 18:12 توسط امیر حاجی پور |

دانلود آخرین فایل (updat) آپدیت آفلاین  آنتی ویروسMcAfee مک آفی نسخه اینترپرایز

McAfee VirusScan Offline Update 7050 (2013-04-20) for v8.x

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 3 / 2 / 1392برچسب:آنتی ویروس,ساعت 16:43 توسط امیر حاجی پور |

دانلود پروژه فولاد بصورت دستي و نرم افزاري همراه با فايل هاي نقشه و تحليل نرم افزاري

دوستان عزيز در خدمت شما هستيم با يك پروژه كامل فولاد كه زحمت تهيه و ارسال آن را جناب مهندس محمد تقي نظري  برای سایت icivil.ir كشيده اند اين پروژه ميتواند راهنماي بسيار مناسبي براي دانشجوياني باشد كه قصد انجام پروژه فولاد خود را دارند . تمام فايل هاي نقشه و تحليل نرم افزاري و همچنين دفترچه محاسبات 170 صفحه اي آن قابل دانلود ميباشد به نقل از نويسنده در مورد اين پروژه : پروژه مورد نظر حاصل کار بنده می باشد. این پروژه یک ساختمان را به صورت کاملا دستی و نرم افزار محاسبه و تحلیل کرده است. در طراحی دستی این پروژه مواردی استفاده شده است که در هیچ یک از پروژه ها دیده نشده است. همچنین تمام کارها با توضیحات کامل از منابع مختلف و آیین نامه ها انجام شده است. به طوری که اگر دانشجو استناد به این پروژه کند می تواند به راحتی پروژه خود را انجام دهد...

 

دانلود پروژه فولاد بصورت دستي و نرم افزاري همراه با فايل هاي نقشه و تحليل نرم افزاري

 

 

مطالب مرتبط با این نوشته در سایت icivil.ir: :

منبع: icivil.ir



+ نوشته شده در 2 / 2 / 1392برچسب:عمران,ساعت 2:34 توسط امیر حاجی پور |

اطلاعات جمعیت روستایی استان اردبیل

تعداد خانوار

109679

جمعيت

506333

مرد

253019

زن

253314

مرد 6 سال و بيشتر

228990

زن 6 سال و بيشتر

230433

مرد 10 سال و بيشتر

211861

زن 10 سال و بيشتر

214131

مرد 10-14 ساله

71645

زن 10-14 ساله

67529

مرد 15-29 ساله

89382

زن 15-29 ساله

89197

مرد 30-64 ساله

73244

زن 30-64 ساله

81394

مرد 65 ساله و بيشتر

18748

زن 65 ساله و بيشتر

15194

سطح سواد

مرد باسواد

185325

زن باسواد

150506

مرد محصل

65013

زن محصل

56653

اشتغال

مرد شاغل

134744

زن شاغل

29530

مرد بیکار

13265

زن بیکار

4256

ازدواج

دارای همسر

226290

بي همسر بر اثر فوت

17849

بي همسر بر اثر طلاق

1346

هرگز ازدواج نكرده

178923

منبع: شبکه روستایی ایران



+ نوشته شده در 2 / 2 / 1392برچسب:معرفی روستاهای استان اردبیل,ساعت 1:32 توسط امیر حاجی پور |

 

مرکز:
اردبیل
مساحت:
17800 کیلومترمربع
جمعیت (۱۳۸۵):
1228155
تعداد شهرستان ها:
10
تعداد بخش ها:
27
تعداد دهستان ها:
69
تعداد روستاها:
1856

استان اردبیل یکی از استان های ایران است که در شمال غربی این کشور واقع شده است. مساحت این استان ۱۷۹۵۳ کیلومتر مربع است که حدودا ۱٫۰۹ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده است و جمعیت آن بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ برابر یک میلیون و ۲۲۸ هزار نفر می باشد. مرکز این استان شهر اردبیل است و بر طبق آخرین تقسیمات کشوری، شامل 10 شهرستان، 27 بخش، 22 شهر و ۶9 دهستان می شود. این استان در سال ۱۳۷۲ از استان آذربایجان شرقی جدا و به استانی مستقل تبدیل شد.

استان اردبیل یکی از مناطق گردشگری در ایران است. یکی از ویژگی های این استان آب و هوای مطبوع و خنک این منطقه در فصول بهار و تابستان می باشد. مجتمع های آبگرم سرعین در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل یکی از مشهورترین مناطق گردشگری استان اردبیل می باشد که در فصول گرم به خصوص تابستان، میزبان ده ها هزار گردشگر از اقصی نقاط ایران و کشورهای خارجی است. سرعین بیشترین هتل و هتل آپارتمان را با جمعیت نسبتا کم ساکن در خود دارد. این استان از شمال به جمهوری آذربایجان، از سمت غرب به استان آذربایجان شرقی، از سمت شرق به استان گیلان کوه های تالش و از سمت جنوب به استان زنجان محدود شده است. 

تاریخ و فرهنگ استان

تاریخ استان اردبیل با تاریخ سرزمین آذربایجان در آمیخته است. بسیاری از مورخان اسلامی بنای شهر اردبیل را به فیروز پادشاه ساسانی (۴۸۹ - ۴۵۷ م) نسبت می دهند و بر همین اساس شهر اردبیل بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت تاریخی دارد. اردبیل در زمان هخامنشیان اهمیت سیاسی و نظامی مهمی داشت و مرکز استقرار اردوی ایران جهت حفظ و نگهداری مرزهای شمالی ایران بود. به روایت اوستا، زردشت پیامبر ایرانی در کنار رود «دایی یتا» که امروزه ارس نامیده می شود به دنیا آمده و کتاب خود را در کوهستان سبلان تحریر کرده و برای ترویج دین خود به شهر اردبیل روی آورده است. در زمان حمله عرب ها به ایران (۲۲ هجری قمری) اردبیل بزرگ ترین شهر آذربایجان بود که به دست سپاهیان اسلام افتاد. بین سال های ۲۶۷ تا ۳۱۷ ه.ق این شهر مرکز حکمرانی طایفه بنی ساج بود که حکومت را از مراغه به اردبیل انتقال داده بودند. اردبیل تا حمله مغول مرکز حکومت آذربایجان بود. شاه اسماعیل برای تشکیل حکومت واحد ایرانی از اردبیل قیام کرد و تبریز را در سال ۹۰۶ ه.ق پایتخت رسمی ایران قرار داد. در دوره صفوی اردبیل از لحاظ سیاسی و اقتصادی سرآمد شهرهای ایران بود. این شهر در مسیر شاهراه تجاری ایران و اروپا قرار داشت و ابریشم و مال التجاره وارده از گیلان از طریق اردبیل به اروپا صادر می شد. علاوه بر اهمیت جاذبه های طبیعی و تاریخی که زمینه مناسبی را برای توسعه اقتصادی - اجتماعی استان اردبیل فراهم آورده اند، موقعیت استراتژیک این استان به ویژه از نظر توریسم عبوری و بازرگانی، این شهر را در اهمیت درجه اول قرار داده است. گرایش های قومی و فرهنگی اخیر که مابین آذربایجان ایران و جمهوری آذربایجان به وجود آمده جریان توریستی دائمی مابین این جمهوری و استان اردبیل را گسترش داده است.

جاذبه های طبیعی و تفریحی

رودخانه

  • رودخانه ارس

ارس که در زبان آذربایجانی «آراز» گفته می شود مهم ترین و پرآب ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که از کوه های مین گؤل داغ در ترکیه سرچشمه گرفته و به دریای خزر می ریزد. سد بزرگی در محل قزل قشلاق ماکو و سد انحرافی میل - مغان در غرب اصلاندوز بر روی این رودخانه ساخته شده است. سد جدیدی نیز در ناحیه خمارلو از توابع بخش خدا آفرین در دست احداث است. آب بخشی از رودخانه ارس که توسط کانال هایی به سوی دشت مغان هدایت شده کشاورزی دشت مغان را گسترش داده است.

  • رودخانه بالیخلی

بالیخلی چای از جمله رودخانه های دائمی استان می باشد که از گردنه بالیخلی «جنوب غربی شهر نیر» حدفاصل دو رشته بزقوش و سبلان سرچشمه می گیرد. این رودخانه از وسط شهر اردبیل می گذرد و سرانجام در شمال اردبیل به رودخانه قره سو می ریزد. وجه تسمیه بالیخلی چای (رودخانه ماهی دار) بیانگر زیست انواع ماهیان در این رودخانه است که عبارتند از قزل آلای خال قرمز، سس ماهی، ماهی سیاه، شاه کولی، همچنین این رودخانه زیستگاه دائمی پستاندار آبزی (سمور آبی) و زیستگاه عبوری و فصلی انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است. دو سد مهم یامچلو و بند انحرافی الماس بر روی این رودخانه قرار دارد. این رودخانه ۷۵ کیلومتر طول دارد.

  • رودخانه خیاو

خیوچای یا خیاوچای از سرشاخه های مهم رودخانه قره سو در شهرستان مشکین شهر است. این رودخانه از ارتفاعات هزار میخ، آیی قاری، دلی آلی، جنوار داغی سرچشمه می گیرد و سرتاسر دره موییل را طی نموده و به قره سو می ریزد. این رودخانه مهم ترین زیستگاه ماهی قزل آلای خال قرمز در استان اردبیل می باشد.

  • رودخانه هرودآباد

هروچای در شهرستان های خلخال و کوثر که جنوبی ترین شهرستان های استان اردبیل محسوب می شوند، جریان دارد. این ناحیه وسیع توسط چندین رودخانه بزرگ و کوچک زهکشی شده و تمامی آب های سطحی آن از طریق قزل اوزن و سفیدرود به دریای خزر می ریزد.

  • رودخانه قره سو

قره سو یکی از مهم ترین رودخانه های استان اردبیل است که به رود مرزی ارس می ریزد. قره سو از به هم پیوستن دو شعبه از کوهستان های طالش و بزغوش به وجود می آید. این رودخانه آب های رودخانه های قوری چای و بالیقلی چای را نیز دریافت می کند. رودخانه قره سو ۱۰۸ کیلومتر طول دارد و کناره های آن به عنوان گردشگاه های موقتی مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

چشمه

  • چشمه های معدنی سرعین

شهر سرعین در 25 کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در جنوب شرقی دامنه کوه سبلان واقع شده است. در این منطقه تعداد 12 دهنه چشمه معدنی وجود دارد که اغلب از آبدهی بسیار خوبی برخوردارند. از این چشمه ها بیشتر برای استحمام و درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. در اطراف آتشفشان های جدید و خاموش یکی از آخرین پدیده های ایجاد شده از آن ها را می توان چشمه های معدنی گرم و یا سرد نام برد.

  • چشمه بوشلی (برجلو)

چشمه بوشلی در 47 کیلومتری شهر اردبیل و 4 کیلومتری شهر نیر و نیز 500 متری روستای بوشلی واقع شده است. این چشمه بر روی یک تپه آهکی قرار دارد. سنگ های آهکی این تپه ریزش نموده و آثار اکسید آهن نیز روی آن ها دیده می شود. آب و گاز از نقاط مختلف خارج شده و مناطق باتلاقی را به وجود آورده است. آب چشمه به صورت دائمی و سرریز در جریان است. دمای آب تقریبا بالا و در حدود 49 درجه سانتی گراد می باشد. ظاهر و رنگ آب زلال و بی رنگ و بی بو و مزه آن کمی گزنده و گس و شور است و می تواند در درمان امراض پوست، بیماری های مزمن زنان و دردهای مزمن روماتیسمی، بیماری های اعصاب و همچنین به صورت نوشیدنی برای بیماری های متابولیکی و گوارشی، سودمند و مفید باشد.

  • چشمه دیپگل یا دیپ سیزگل

چشمه در فاصله 4 کیلومتری شهر نیر و یک کیلومتری روستای سقزچی واقع شده است. آب آن به صورت دائمی و سرریز از یک مظهر در جریان است. دمای آب در مظهر چشمه در حدود 30 درجه سانتی گراد و ظاهری شفاف، بی رنگ، بی بو و کمی شور مزه می باشد. آب این چشمه برای درمان دردهای مفاصل، متابولیکی و گوارشی و دردهای عصبی استفاده می شود.

  • چشمه قینرجه

این چشمه در 4 کیلومتری شهر نیر و بالاتر از چشمه بوشلی در کنار جاده جدیدالاحداث اردبیل - سراب واقع شده است. جریان آب چشمه به صورت دائمی و جوشان بوده و دمای آب خیلی گرم و در حدود 65 درجه سانتی گراد است. ظاهر آب زلال، بی رنگ و مزه آن کمی شور و گس است و می تواند در درمان دردهای سیستم حرکتی (دردهای مزمن روماتیسمی و پا) و نیز بیماری های پوستی و زنان مفید و موثر باشد.

  • چشمه قره شیران (حمام)

این چشمه در 5 کیلومتری شهر نیر و در روستای قره شیران واقع شده است. ظاهر آب تقریبا کدر، کمی شور مزه و بی رنگ و بودار است. اهالی روستا از آن برای استحمام و مداوای دردهای مفاصل و روماتیسم و امراض پوستی استفاده می کنند.

  • چشمه گل علی

این چشمه در بالای تپه، در روستای ویلادرق واقع شده است. دمای آب در حوض 17 درجه سانتی گراد است و ظاهری کاملا زلال دارد. چشمه ای نیز در فاصله 50 متری از این چشمه قرار دارد که دارای دمای 18 درجه سانتی گراد است. آب این چشمه برای مداوای امراض دستگاه گوارش و کلیوی استفاده می شود.

  • چشمه گوز سویی (آب چشم)

چشمه گوز سویی در روستای آتشگاه از توابع بخش سرعین واقع شده است. ارتفاع چشمه از سطح دریا 1830 متر و در روی کوهپایه قرار دارد. آب آن به صورت دائمی و جوشان در جریان بوده، و دارای ظاهری شفاف و مزه ای ترش و بی رنگ و بی بوست. دمای آب 20 درجه سانتی گراد است. آب آن برای مداوای امراض چشمی و پوستی مفید می باشد.

  • چشمه هفت بلوک

این چشمه در 2 کیلومتری سردابه و در منطقه هفت بلوک واقع شده است. دمای آب در مظهر حدود 30 درجه سانتی گراد است و به صورت دائمی و جوشان در جریان است. ظاهر آب کمی مایل به آبی و مزه ای گس مانند و دارای بوی هیدروژن سولفوره است. کلسیم و سولفات از مهم ترین املاح موجود در آب این چشمه محسوب می شود. در اطراف مظهر چشمه کمی رسوبات گوگردی دیده می شود.

  • چشمه حمام دره سی (ایلانجق)

این چشمه در 6 کیلومتری شهر نیر و در 500 متری روستای ایلانجق واقع شده است. چشمه در کف دره واقع شده است. دمای آب خیلی گرم و در حدود 49 درجه سانتی گراد می باشد. ظاهر آب زلال و بی رنگ و شور مزه است. اهالی محل از آن برای درمان دردهای مفصلی، کمر درد و امراض پوستی استفاده می کنند.

  • چشمه ایستی سو (ایلانجق)

چشمه در 6 کیلومتری شهر نیر و روستای ایلانجق در نزدیکی جاده قدیم اردبیل - سراب واقع شده است. ارتفاع چشمه از سطح دریا در حدود 1770 متر است. جریان آب به صورت دائمی و جوشان می باشد. دمای آن در مظهر چشمه در حدود 42 سانتی گراد و ظاهری زلال، شفاف، بی مزه، بی رنگ و بی بوست. در حال حاضر فقط اهالی روستا از آن برای درمان دردهای مفاصل و بیماری های گوارشی و عصبی و استحمام استفاده می کنند.

  • چشمه های معدنی شهرستان نیر

شهرستان نیر از شهرستان های جدیدالتاسیس استان اردبیل در 45 کیلومتری غرب اردبیل، در مسیر جاده اردبیل - سراب واقع شده است. چشمه های آبگرم موجود در این شهرستان بالغ بر 7 دهنه بوده، که در فاصله 3 الی 7 کیلومتری از آن واقع شده اند.

  • چشمه سردابه

این چشمه در 27 کیلومتری شمال غرب شهر اردبیل، در روستای سردابه واقع شده است. ارتفاع چشمه از سطح دریا 1840 متر است و چشمه در روی دامنه قرار دارد. دمای آن در حدود 35 درجه سانتی گراد است. ظاهر آب شفاف، کمی ترش مزه و بی رنگ بوده و بوی شدید گوگرد از آن به مشام می رسد. آب این چشمه گرم و دارای مقدار قابل توجهی گاز کربنیک است. از آب این چشمه برای مداوای بیماری های کبدی (یرقان) و امراض پوستی و نیز برای پا درد و خنازیر استفاده می کنند.

  • چشمه ساری قیه سویی

چشمه ساری قیه سویی در روستای ویلادرق واقع شده است. موقعیت چشمه در روی دامنه کوه و به صورت دائمی و نشتی در جریان است. ظاهر آب شفاف و دارای مزه کمی ترش و بی رنگ و بی بو است. به علت داشتن دی اکسید کربن محلول در آب می تواند برای معالجه بیماری های روده، مداوای سنگ کلیه و تقویت اعصاب و نیز برای درمان بیماری های گوارشی استفاده شود.

  • چشمه های معدنی وکیل آباد

روستای وکیل آباد به فاصله تقریبی 28 کیلومتر در شمال غربی شهر اردبیل واقع شده است. مهمترین و معروف ترین چشمه معدنی این منطقه، چشمه معدنی سردابه است که دارای دمای مناسب می باشد و از نظر درمان یرقان و امراض جلدی معروفیت دارد. کمی بالاتر از چشمه سردابه، در منطقه کوهستانی هفت بلوک، تعداد 6 دهنه چشمه قرار گرفته اند که از آن ها برای درمان امراض جلدی استفاده می شود. محیط طبیعی دلپذیر و کم نظیر حاکم در منطقه برای سیاحان و طالبان آرامش، جالب و غیر قابل وصف است.

  • چشمه های معدنی ویلادرق (ویلادره)

روستای ویلادره به فاصله 4 کیلومتری در شمال غرب سرعین قرار گرفته است. اکثر چشمه های این روستا از نوع چشمه های گازدار، سرد و نیمه گرم می باشد. این منطقه به سبب نزدیکی به سرعین و منظره ای زیبا و بدیع و آب های معدنی گوارا از معروفیت خاصی برخوردار است. در این روستا جمعا 5 دهنه چشمه معدنی وجود دارد.

  • چشمه یل سویی (آب باد) وکیل آباد

این چشمه در نزدیکی چشمه سردابه واقع شده و ارتفاع این چشمه از سطح دریا 1700 متر است. دمای آب در مظهر در حدود 30 درجه سانتی گراد و ظاهر شفاف، کمی ترش مزه و بی رنگ است. بوی شدید هیدروژن سولفوره در اطراف چشمه به مشام می رسد. چشمه به علت داشتن خاصیت اسیدی و گوگرد برای درمان بیماری های پوستی و اگزما، بواسیر، ناراحتی های عصبی و دردهای مزمن روماتیسمی استفاده می شود.

زیستگاه



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 2 / 2 / 1392برچسب:معرفی استان اردبیل,ساعت 1:25 توسط امیر حاجی پور |

يكي از دوستان اين نرم افزار كوچك تحت اكسل را كه بسيار مفيد ميباشد براي سایت icivil.ir فرستاده است تا در اختيار همه شما قرار گيرد اما اساس كار اين نرم افزار محاسبه تعديل بصورت خودكار است طبق آنچه در راهنماي آن آمده است با انتخاب رشته و سال مبنا ,سال و ماه كاركرد و فصل مورد نظر ,نرم افزار بصورت خودكار شاخص مبنا و شاخص دوره كاركرد را پيدا كرده و ضريب تعديل را پيدا ميكند .توسعه دهنده اين نرم افزار جناب مهندس احسان رجبي دهنوي ميباشند

محاسبه تعديل با اكسل



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 1 / 2 / 1392برچسب:نرم افزار,عمران,ساعت 1:44 توسط امیر حاجی پور |

در پکیج نرم افزاری زیر می توانید دنیایی از بازی های هواپیمایی برای سیستم عامل های مختلف تلفن همراه را به صورت رایگان دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در پکیج نرم افزاری زیر می توانید دنیایی از بازی های هواپیمایی را برای سیستم عامل های مختلف تلفن همراه به صورت رایگان دریافت کنید.
برخی از این نرم افزار ها شبیه ساز پرواز هستند و برخی هم تنها از اونها می شه به عنوان سرگرمی و بازی استفاده کرد البته شاید همین بازی ها باعث شود شما بدون اینکه هیچ دوره ی آموزشی برای پرواز دیده باشید تبدیل به یک خلبان ماهر شوید.
کافیه حالا سیستم عامل تلفن همراه خودتون بین گزینه های زیر انتخاب کنید و از برنامه ایی را که بیشتر لذت می برید به صورت رایگان دریافت کنید.

نمایه ای از برنامه
:

 

دانلود در ادامه مطلب



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 1 / 2 / 1392برچسب:موبایل,نرم افزار,ساعت 1:53 توسط امیر حاجی پور |

اطلاعات جمعیت روستایی

تعداد خانوار

268619

جمعيت

1170290

مرد

600836

زن

569454

مرد 6 سال و بيشتر

542583

زن 6 سال و بيشتر

515055

مرد 10 سال و بيشتر

505728

زن 10 سال و بيشتر

479906

مرد 10-14 ساله

155735

زن 10-14 ساله

146790

مرد 15-29 ساله

221898

زن 15-29 ساله

197475

مرد 30-64 ساله

178374

زن 30-64 ساله

189014

مرد 65 ساله و بيشتر

44829

زن 65 ساله و بيشتر

36175

سطح سواد

مرد باسواد

438472

زن باسواد

338772

مرد محصل

130182

زن محصل

104408

اشتغال

مرد شاغل

353789

زن شاغل

75558

مرد بیکار

23453

زن بیکار

9820

ازدواج

دارای همسر

547811

بي همسر بر اثر فوت

39364

بي همسر بر اثر طلاق

2570

هرگز ازدواج نكرده

388947

منبع: شبکه روستایی ایران



+ نوشته شده در 1 / 2 / 1392برچسب:معرفی روستاهای استان آذربایجان شرقی,معرفی استان آذربایجان شرقی,ساعت 13:57 توسط امیر حاجی پور |

مرکز:
تبریز
مساحت:
45650 کیلومترمربع
جمعیت (۱۳۸۵):
3603456
تعداد شهرستان ها:
20
تعداد بخش ها:
44
تعداد دهستان ها:
142
تعداد روستاها:
3091

آذربایجان شرقی این استان بزرگ ترین و پرجمعیت ترین استان ناحیه شمال غربی ایران (آذربایجان) محسوب می شود. این استان دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کل محدوده استان را کوه ها و ارتفاعات تشکیل داده اند. مساحت استان آذربایجان شرقی، ۴۵٬۴۹۱ کیلومتر مربع است که از این جهت، یازدهمین استان بزرگ ایران محسوب می شود. این استان محل اتصال دو رشته کوه مهم و اصلی کوه های ایران، یعنی البرز و زاگرس است و بلندترین نقطه آن، قله کوه سهند است. این استان دارای 20 شهرستان، 44 بخش، 141 دهستان و 58 شهر می باشد.

 

تاریخ و فرهنگ استان

استان آذربایجان شرقی بخشی از سرزمین کهنسال ایران است که در زمان تسلط اسکندر مقدونی بر ایران (سال 331 پیش از میلاد) سردار آن به نام آتورپات که شهربان ماد کوچک بود، در این سرزمین قیام کرد و قسمتی از ماد کوچک را که همان آذربایجان است، متصرف شد. از آن پس این منطقه آتورپاتکان نامیده شد. این منطقه سپس به اسامی مختلف از قبیل آذرآبادگان، آذربادگان و آذربایجان نامیده شده است. اکثر مورخین اسلامی آذربایجان را محل ولادت زرتشت دانسته و تولد او را به منطقه ارومیه و شهر کنزک در حدود دریاچه چیچست (ارومیه) نسبت داده اند این استان در طول بیش از هزاران سال شاهد حوادث بی شمار تاریخی، سیاسی و اجتماعی بوده و طی همین دوره جلوه های ویژه ای از تمدن کهنسال را پدید آورده که امروزه برای جهانگردان بسیار جالب توجه است. استان آذربایجان شرقی از نظر فرهنگی نیز یکی از مناطق ویژه ایران است که مجموعه ای از سنن دیرین و باستانی را پدید آورده است. عمده ترین ویژگی فرهنگ مردم آذربایجان زبان و فولکلور آن است که به نحوی با مراسم و سنن برجسته مردم در آمیخته است. زبان مردم این استان ترکی آذری است. این زبان در آذربایجان ایران و آن سوی ارس و سایر نقاط ترک زبان ایران - به جز ترکمانان - از قرن ها پیش زبان گفتگوی مردم آذری زبان بوده است. این استان مهد دانشمندان، عرفا، شعرا و مشاهیر زیادی همچون مولانا بابا مزید، خواجه عبدالرحیم اژآبادی، شیخ حسن بلغاری، عبدالقادر نخجوانی، مولانا احمد هراتی، همام تبریزی، خاقانی شیروانی، اسدی طوسی، ابوالعلاء فلکی، ظهیر الدین فاریابی، انوری ابیوردی، قطران تبریزی، شیخ محمد خیابانی، ستارخان و باقرخان و... بوده است و از مشاهیر متاخر آن می توان از استاد محمد حسین شهریار چهره تابناک شعر و ادب ایران و آذربایجان یاد کرد.

جاذبه های طبیعی و تفریحی

 

چشمه، رودخانه

از چشمه ها و رودخانه های این استان می توان لیقوان چای، آجی چای، القنا چای، اهر چای، صوفی چای، قالا چای ، قرانقوچای ، سیلن چای، آیدوغموش چای، توفارقان چای، سیدآوا چای، چشمه الله حق، چشمه ورجوی، چشمه آبگرم سراب، چشمه آبرس، چشمه معدنی صوفیان، چشمه گشایش، چشمه تاپ تاپان، دوزال چای و چشمه آب معدنی کندوان را نام برد.

آبشار



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 4 / 2 / 1392برچسب:معرفی استان آذربایجان شرقی,ساعت 13:50 توسط امیر حاجی پور |

در این مقاله، سیستمهای متداول ساخت و طراحی سازه به طور مختصر معرفی شده است.
1: سیستم سازه ای با دیوار باربر: این سیستم قدیمی ترین و آشناترین روش ساخت می باشد که امروزه به دلایل آیین نامه ای و نیروهای جانبی زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد.
2: قاب مفصلی مهاربندی شده: این سیستم از قدیمی ترین سیستم های سازه ای بوده که مورد توجه مهندسین در سالهای قبل و حتی امروزه میباشد. در این روش بارهای ثقلی بر قاب مفصلی وارد شده و به دلیل مفصلی بودن قاب سازه معیین بوده و به صورت استاتیکی تحلیل میشود و بارهای جانبی بر مهاربندهای ان وارد شده و مهاربندها به روشهای تقریبی یا دقیق قابل تحلیل است.

لذا در سالهای دور به دلیل عدم وجود حسابگرهای ماشینی در سازه  ها از این سیستم بیشتر استفاده میشد به عنوان مثال:  برج ایفل - برج امپایر استیت در نیویورک و.... بااین سیستم ساخته شده اند (برج امپایر استیت در سال 1931 ساخته شده و در آن از مهاربندهای غیر هم محور و اتصالات پرچی استفاده شده است این برج به مدت 40 سال بلندترین سازه ی جهان به شمار می رفت)

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 30 / 1 / 1392برچسب:مقالات,ساعت 13:45 توسط امیر حاجی پور |



+ نوشته شده در 2 / 2 / 1398برچسب:سال 1392 سال حماسه سیاسی ٰ حماسه اقتصادی,ساعت 13:6 توسط امیر حاجی پور |

برنامه های کاربردی از جمله مهمترین اجزای تلفن های همراه هستند که به نوعی به بخشی جداناپذیر از آن ها تبدیل شده اند. این نرم افزارها در مواقع ضروری به کمک ما می آیند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، تلفن های همراه دارای سیستم عامل های متفاوتی هستند. هر یک از این سیستم های عامل به برنامه های خودشان نیاز دارند تا به درستی اجرا شوند. هفته های گذشته برنامه هایی را مخصوص سیستم های مختلف قرار دادیم که می توانید از اینجا دانلود کنید. این هفته برنامه هایی را مخصوص تلفن های متفاوت برای دانلود قرار داده ایم.

موزیک پلیر حرفه ای - اندروید

 

موزیک پلیر n7player یک پخش‌کننده موزیک با قابلیت‌های متنوع برای اندروید است. این موزیک پلیر سعی می‌کند با ظاهری متفاوت و با استفاده از عناصر ۳D، و با بهره گرفتن از مالتی‌تاچ، تجربه‌ی متفاوتی از پخش موزیک را در اختیار شما قرار دهد. صفحه اصلی این موزیک پلیر شامل یک ابر برچسب است که به شما کمک می‌کند راحت‌تر فایل‌های Mp3 خود را جستجو کنید.

 فایل‌هایی که توسط این پلیر ساپورت می‌شوند عبارتند از: mp3, mp4, m4a, m4p, ogg, wma, wav, aac, 3gp, mid, xmf, ogg، همچنین دقت داشته باشید برای اجرای این برنامه به اندروید ۲.۳ و بالاتر نیاز دارید.
 

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 30 / 1 / 1392برچسب:موبایل,ساعت 12:58 توسط امیر حاجی پور |

خیز و شیب تیرهای مهم

در ادامه برای شما دوستان عزیز یک جدول از تیرهای مهم را داریم که در آن خیز و شیب هرکدام به تناسب شرایط بارگذاری و شرایط تکیه گاهی بدست آمده و آورده شده است این جدول را جناب مهندس آرمین کیمرام  برای سایت icivil.ir ارسال کرده اند و برای کنکور کارشناسی ارشد عمران و همچنین آزمون نطام مهندسی بسیار کارا و مهم است پس در ادامه به دانلود این فایل بپردازید

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 31 / 1 / 1392برچسب:عمران,ساعت 12:44 توسط امیر حاجی پور |

اين برنامه را جناب مهندس امين باقري براي محاسبه حجم كل بتن ريزي يك ساختمان نوشته اند و زحمت كشيده و براي سایت icivil.ir ارسال كردند تا در سايت قرار بدهند به نقل از ايشان در مورد اين برنامه که در سایت مذکور نقل شده است :  اينم از نرم افزار كوچيكي كه قولشو داده بودم . كارايي نرم افزار كه از اسمش معلومه . اين نرم افزار حجم بتن مصرقي تير ، ستون ، سقف ، راه پله ، پي را محاسبه ميكنه . اين نرم افزار رو به سفارش يكي از كارگاه هاي بتن ريزي نوشتم ولي مشكلاتي پيش اومد ، تصميم گرفتم تو سايت آپلودش كنم .

 

دانلود نرم افزار محاسبه حجم بتن ريزي كل ساختمان



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 30 / 1 / 1392برچسب:نرم افزار,ساعت 12:34 توسط امیر حاجی پور |

شاهكار مهندسي به ورژن 2014 رسيد!!.براي كساني كه همواره ميخواهند بروز باشند استفاده از ورژن هاي جديد نرم افزار هايي مثل اتوكد بسيار مهم است در پرتال جامع دانشجويان و مهندسين عمران نرم افزار اتوكد2014 را در نسخه 32 و 64 بيتي با كرك معتبر براي دانلود قرار داده اند در ادامه ميتوانيد توضيحاتي درمورد قابليت هاي جديداتوكد 2014 و همچنين لينك دانلود و راهنماي نصب و كرك را ببينيد پس با ما همراه باشيد

دانلود اتوكد 2014

 

 

قابلیت های جدید نرم افزار2014 Autodesk AutoCAD:
- افزیش کارایی های نرم افزار که به شما امکان خلق و ویرایش طرح هایتان را با انعطاف پذیری بسیار بالاتری می دهد و بسیاری از تنظیمات دورنی طرح را به صورت خودکار میزان کرده و انجام می دهد......



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 29 / 1 / 1392برچسب:نرم افزار,ساعت 22:55 توسط امیر حاجی پور |

رئیس اورژانس کشور گفت: زمین‌لرزه عصر امروز آذربایجان شرقی ۴ مصدوم سطحی داشت که همگی سرپایی درمان و مرخص شدند.

 

 

 

 



ادامه مطلب


+ نوشته شده در 29 / 1 / 1392برچسب:اخبار,ساعت 22:43 توسط امیر حاجی پور |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


دانلود کتاب فارسی جداول کاربردی در مهندسی عمران
روستا چيست؟
کاملترین نرم افزار مسیر یاب برای ایران + دانلود
بهترین نرم ‏افزار ضدویروس رایگان + دانلود
ميزان مصرف آب، برق و گاز خانه خود را محاسبه كنيد + دانلود
مراحل ساخت فونداسیون سازه های اسكلت فلزی
اطلاعات جمعیت روستایی استان تهران
معرفی استان تهران
دانلود جزوه ی درس دینامیک سازه های دکتر سید محمود حسینی
دانلود انيميشن مراحل ساخت ساختمان
اطلاعات جمعیت روستایی استان آذربایجان غربی
معرفی استان آذربایجان غربی
آخرین زمین لرزه های ایران
دانلود آخرین فایل آپدیت آفلاین آنتی ویروس مک آفی
دانلود پروژه فولاد بصورت دستي و نرم افزاري همراه با ...
اطلاعات جمعیت روستایی استان اردبیل
معرفی استان اردبیل
دانلود نرم افزار محاسبه تعديل با اكسل
بازی هواپیما با کیفیت فوق العاده بالا + دانلود
اطلاعات جمعیت روستایی استان آذربایجان شرقی
معرفی استان آذربایجان شرقی
معرفی اجمالی انواع طراحی سیستم های سازه ای
نرم افزارهای کاربردی برای آخر هفته +دانلود
دانلود جدول خیز و شیب تیرهای مهم مناسب برای کنکور ارشد و نظام مهندسی
دانلود نرم افزار محاسبه حجم بتن ريزي كل ساختمان
دانلود اتوکد 2014 - AutoDesk AutoCad 2014 همراه با کرک+راهنمای نصب
جزئیات زلزله امروز آذربایجان